Siła biegowa w wykonaniu BbL’owiczów

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy spokojnym biegiem, ćwiczeniami rozgrzewającymi w truchcie, a następnie w miejscu. Część główną treningu poświęciliśmy na kształtowanie wytrzymałości siłowej. Biegaliśmy odcinki 150 m w rytmie, zwracaliśmy uwagę na prawidłową technikę biegu. Po pokonaniu takiego odcinka wykonywaliśmy jedno z ćwiczeń, a były to:

– podskoki na prawej, lewej nodze z wykorzystaniem drabinki koordynacyjnej;
– pozycja wyjściowa – leżenie tyłem, ramiona wyprostowane za głową, wykonanie siadu równoważnego, dotknięcie rękoma stóp;
– podskoki obunóż z wykorzystaniem schodów, zwrócenie uwagi na wyprostowane biodro;
– pozycja stojąca, nogi ugięte w stawach kolanowych, wyrzuty ciężaru (kuli) sprzed klatki piersiowej, zwrócenie uwagi na to, aby ruch rozpoczynał się od nóg, w momencie wyrzutu ciężaru nogi wyprostowane.
– przeskoki obunóż z wykorzystaniem płotków lekkoatletycznych.

Po wykonaniu jednego z wyżej wymienionych ćwiczeń truchtaliśmy 250 m na miejsce startu kolejnej przebieżki 150 m. Po przebiegnięciu siedmiu takich odcinków truchtaliśmy, a następnie wykonaliśmy ćwiczenia rozciągające, kończąc sobotni trening BiegamBoLubie.

Galeria zdjęć dostępna jest na fanpage Endorfiny.

BiegamBoLubie 24.09.2016r.

BiegamBoLubie 24.09.2016r.