Posiłki biegacza od biegaczki

Cześć i czołem biegacze. Chciałabym się z Wami podzielić tematem, który na pewno Was interesuje z racji wiadomego hobby. Mianowicie jedzenie. Wprawdzie dotyczy ono każdego człowieka, ale nas w szczególny sposób. Bo, ponieważ wybraliśmy sport jako sposób na nudę, więc postanowiliśmy dbać o zdrowie. Taka mi się logika nasuwa 🙂  A jedzenie też podobno może być zdrowe. Chociaż coraz trudniej to stwierdzić, bo coraz to nowe, sensacyjne informacje docierają do nas na temat różnych produktów. Ja nie jestem ekspertem, wiec się nie będę wymądrzać. Ale mogę opowiedzieć o własnych odczuciach w tym względzie. Ponieważ parę lat temu nauczyłam się jeść śniadanie (wcześniej nie miałam takiej potrzeby i olewałam ten posiłek – bardzo źle, wiem, mea culpa) więc podzielę się z Wami moimi śniadaniowymi przepisami.

Ponieważ znudziły mi się płatki z mlekiem, tudzież pączek i kawa, a mam zapędy kulinarne znalazłam w Internecie kilka fajnych przepisów. Modyfikuję je w zależności od zachcianek i posiadanych produktów.

Śniadanie nr 1 – TOSTY ZE ZDROWĄ NUTELLĄ
Tost jak tost najlepiej pełnoziarnisty (chociaż moja koleżanka ma problemy z żołądkiem i pełnoziarnisty wcale nie jest dla niej najlepszy) ZDROWA NUTELLA: awokado, banan, sporo kakao, łyżeczka miodu. Wszystko razem zmiksować w blenderze. Dla mnie bomba, …również kaloryczna jeżeli zje się wszystko na raz 🙂 Zapewniam, że robi się to bardzo szybko i nie wymaga szczególnych uzdolnień. Myślę, że będzie smakowało również dzieciom.

Śniadanie nr 2 – OMLET PEŁNOZIARNISTY Z MASŁEM ORZECHOWYM I BANANEM
OMLET: płatki owsiane, otręby pszenne rozdrabniam trochę blenderem (można tu stosować inne tego typu produkty). Ja dodaję również drobniutko posiekane, prawie na mąkę, orzechy laskowe. Jajko, łyżeczka jogurtu naturalnego, odrobina sody oczyszczonej (naprawdę odrobina, albo można pominąć), mleko, woda, szczypta soli. Można dodać trochę zwykłej mąki żeby ciasto lepiej się kleiło. Wymieszać to wszystko, usmażyć na patelni. Posmarować masłem orzechowym i położyć plasterki banana. Pycha 🙂

Śniadanie nr 3 – KASZA JAGLANA KOKOSOWA Z CYNAMONEM I OWOCAMI
Kaszę jaglaną ugotować, można od razu na dwa dni. Taką ilość jak potrzebujemy wrzucić do rondelka, dolać mleko kokosowe (nie za dużo, bo będzie za rzadka),dodać cynamon, niech się zagotuje, i na koniec łyżeczkę miodu. Wyłożyć na talerzyk, posypać owocami: sezonowe, z puszki, lub słoika.

Ja lubię śniadania na słodko, stąd taka właśnie wariacja. A ponieważ produkty użyte w przepisach są uważane jako pożyteczne i zdrowe więc zachęcam do spróbowania. Dla miłośników jajecznicy na śniadanie te propozycje mogą się sprawdzić jako deser, przekąska lub jakikolwiek posiłek po biegowy – gwarancja, że wszystkie stracone kalorie wrócą na swoje miejsce 🙂

Pozdrawiam i smacznego 🙂
Lidia Łukowska

Leave a Comment